Friday, April 30, 2010

Sen sist har jag:

1. Skaffat en tatuering. Det har jag gått och sugit på länge, länge men det har av olika anledningar inte blivit av tidigare. Men nu så, eller igår så, rättare sagt. På min vänstra axel står det nu ”Sub alis angeli custodis” vilket är latin för Under en skyddsängels vingar. Ända sedan jag började tillbringa långa perioder utomlands har min kära mor haft för vana att avsluta många mail med att hon ber till våra skyddsänglar. Så jag tycker det känns fint att ha det på min axel. Något annat ställe på kroppen kändes aldrig aktuellt eftersom det är axlarna som änglarna ser uppifrån.
Och jag är ju något av en språknörd, tyckte det var roligt med latin när jag läste det på universitetet och dessutom blev meningen mycket kortare på latin än på både svenska och engelska. Ironiskt nog är mamma inte alls förtjust i tatueringar, hade nog hellre sett att jag tryck hennes ansikte på en t-shirt. Men det kändes rätt för mig och jag är nöjd.

2. Fått tjing på två nya jobb. Ett annat servitrisjobb på en restaurang som är extremt mycket närmare var vi bor än Moondollars. Men, men, men (här våndas jag)….jag trivs så bra på Moondollars och idag när jag jobbade så sa Val (typ min chef, hon som gör schemat) att hon var ledsen att jag fått så lite timmar och att det skulle bli mer i framtiden, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu. Det andra jobbet är på ett ålderdomshem. Nattskift… inte kul nånstans, men ett jobb och en B-plan ändå. Vi får se.

3. Hunnit bli än mer irriterad på vår hyresvärd som inte fått tummen ur vad gäller heltäckningsmattan än. Det har regnat och hans tennisarmbåge har besvärat honom och månen har stått i fel vinkel mot zion och gud vet vad… Jag och Dylan har bestämt att har han inte fixat det innan nästa månad får han fan ingen hyra.

4. Börjat läsa och nästan läst ut Axel Schulmans bok ”Skynda att älska”. Ska inte säga något om författaren eftersom mina tidigare intryck av honom är baserade på lösryckta fakta och poplära fjortisåsikter. Hur som haver; boken är kanon. Jag fullkomligt älskar den och önskar att jag kunde skriva lika ärligt och rakt på sak. Alex är kung, störta alla tidigare synder.

5. Frusit en djävla massa, ursäkta uttrycket. Det har varit regnigt, kallt och blåsigt hela veckan nu och vårt loft är varmt som ett kylskåp. Jag sover i långärmat och mysbrallor och vaknar så fort Dylan vänder sig och drar hela täckhögen med sig eftersom han sover efter kåldolmsprincipen: rullar jag så rullar allt. Längtar innerligt efter varmare väder.

No comments:

Post a Comment