Tuesday, April 27, 2010

Yoga, Zumba och Stjärnspäckad mat

Idag har jag provat både Yoga och Zumba på gymmet jag joinat för en månads prövotid här i Cd’A. Yogat har jag ju visserligen gjort förr, och i ärlighetens namn aldrig blivit riktigt biten eftersom jag inte kan låta bli att känna att andas och ligga stilla kan jag göra hemma, gratis. Men nu är instruktören en bekantas bekant och jag lovade henne att komma och jag är glad att jag gjorde det, passet var riktigt bra och har jag fler lediga tisdagar ska jag absolut gå. Zumba var det första gången jag provade, det är ett skaka-rumpa pass som heter duga. Nu är jag tyvärr överkänslig mot instruktörer som inte har taktkänsla och kände av lite av den allergin under passet… Men kul var det, och kommer förmodligen kännas i höft och magmusklerna imorgon.

Jag skulle egentligen jobba torsdag, fredag, lördag den här veckan men fick precis veta att det inte blir något på torsdag. Synd, jag gillar Moondollars och vill verkligen fortsätta jobba där, men fortsätter jag få så här lite timmar måste jag kanske söka mig annorstädes. Vi får se, jag håller ögonen på jobbannonser och ser tiden an en vecka till eller så.

Igår när jag jobbade kom det in en kille och beställde vår Star Blasting Salmon Panini (allt i menyn heter nåt som har med solsystemet att göra) utan att ens kolla i menyn. Tyvärr var laxen slut och när jag meddelade detta såg han ut som att jag sagt att han inte skulle få dricka vatten på tre månader. Sen visade det sig att det var precis det han redan hade gjort, druckit vatten i tre månader alltså. Killen var muskelbyggare och hade precis avklarat nån bautaviktig tävling i helgen och nu skulle han frossa laxmacka som tydligen var favvomaten. Stackarn, jag tyckte verkligen synd om honom när han istället likgiltigt beställde en Galaxy Burger (som är en baddare med bl a svamp, ost och bacon som jag bara sett extremt hungriga byggarbetare lyckas pressa i sig) och med sorgsna ögon tryckte den och varenda litet pommes frit på mindre än tio minuter.

Jag hade också nöjet att servera en grupp pensionärer som berättade fräckisar och dricksade 12 dollar. Annars var det som vanligt en rätt långsam måndag.
Imorgon kväll ska vi in till Spokane och gå på vinprovning med Dylans päron och andra väl valda delar av släkten, det ska bli roligt.

No comments:

Post a Comment