Sunday, May 2, 2010

Lat söndag med tankar på framtiden

Valborg finns ju inte här och Första Maj paserade också ganska obemärkt. Jobbade igår och sen kom Dylans föräldrar och hans mormor och hennes sambo över på kvällen och vi bjöd på vin och ostbricka och spelade spel. Fyra gäster är nog ungefär vad vi kan klämma in här utan att måsta sitta i knät på varandra, men vi hoppas ju kunna ställa till med lite grillkvällar på uteplatsen framöver.

Jag har bestämt mig för att skippa Bistro on Spruce, den andra restaurangen som var intresserade, och bara servera på Moondollars. Nästa vecka har jag nästan 35 timmar inbokade och dessutom har jag några tips på vänninor till Dylans mormor med stora hus som de inte ids/vill städa själv och betalar bra för att ha någon annan göra. Så det ska nog ge sig det här med jobberi, det meckigaste är att ta sig fram och tillbaka eftersom man i stort sett är tvungen att ha en bil. Dylan jobbar ute i Rathdrum idag, på järnhandeln.

Fortfarande inget bestämt om hösten. Igår hade vi ett längre samtal om det och då lutade det åt Pocatello. Det är en liten håla där jag tror det kommer bli svårare att få jobb än i New Orleans. Men det är ju inte säkert och det finns många andra fördelar... fast nackdelar också. Ja, jag vet inte. Det är Dylans beslut men han kommer ju inte ta det utan mitt input... även om jag ibland nästan skulle föredra det.

No comments:

Post a Comment