Sunday, May 23, 2010

Bröllis ute i skogen

Igår gifte sig alltså Chad Warren (han som vigde mig och D) med sin Luann ute i skogen och vi var där hela eftermiddagen och kvällen och sov i Ester och kom hem nu imorse. Det var ett informellt och mysigt bröllop med ett litet liveband och en brasa som folk som inte dansade satt runt och pratade. För D bjöd kvällen på en massa bekanta ansikten, vissa som han inte sett sen High School. För mig bjöd den mest på hanskakningar och presentationer, men några bekantingar hade jag också. Det roligaste var när en kille jag aldrig sett förut kom fram och klappade mig på axeln och sa ”Tjena, hur e leeget?” med värsta dryga Stockholmsuttalet. Jag kom helt av mig och visste inte om jag skulle prata svenska eller engelska och stammade bara fram ”eh, er, va?”
Det visade sig att killen i fråga har varit i Åre en massa på olika snowboardtävlingar och det där var vad han lärt sig i svenskväg. Sen hade Chad upplyst honom om att jag var svensk. Det var kul, det är alltid roligt att prata med folk som rest lite och vet att alla svenskar inte är blonda, att Italien och Tyskland inte är samma sak som Sverige och har lite världsuppfattning. Det är annars liksom ingenting man kan räkna med i de Idahoianska skogarna, inte.

Nu ser jag fram emot slapp söndag i soffan. Vi ska ta en promenad om en stund och hyra film och prova äta på en liten Vietnamesisk restaurang som vi kör förbi i stort sett varje dag och alltid blir lika sugna på att prova men det har inte blivit av ännu.

Förra veckans jobbvecka sitter fortfarande i axlar och vader. Som tur är blir kommande vecka mycket lindrigare.

No comments:

Post a Comment