Wednesday, May 12, 2010

Dagens Bra och Obra

Det är ju sällan antingen eller utan man får snällt ta lite av varje och försöka plocka russinen ur kakan, eller maccadamianötterna, som Allicia på jobbet gör. Hur som haver, följande har varit kaka respektive nöt sen senast. Eller vänta, det vart ju virrigt det där…kaka eller nöt, eller russin för den delen, om man plockar russinen ur kakan är det för att dom är så extra goda eller för att man vill ha en kaka utan russin? Blev plötsligt osäker.

Bra- Solen sken som en galning idag och eftersom jag inte började jobbet förrän klockan tre hade jag en lunchdejt med Dylans kusin Katy på en filt i parken utanför vårt hus. Sedan körde hon mig till jobbet (slapp cykla till bussen, gött) och jag köpte en Tangerine Ale som är en av våra populäraste fatöl till henne som tack.

Obra- Efter en väldigt hektiskt lunch (som jag alltså inte jobbade) så var det en väldigt ohektisk afton på Moondollars. Jag tjänade ihop till Katys öl, typ.

Bra- Men eftersom det var så lugnt satt vi ute i solen en stor del av eftermiddagen och spelade kort och drack iste istället, man ska inte klaga.

Bra- Dylan har fått sommarjobb, som ledare på ett sommarläger för mentalt handikappade barn. Han har flyt nu.

Obra- Han har huvudvärk och gick och la sig direkt vi kom hem, han hämtade mig på jobbet efter att vi stängt. Känns som att vi inte hann prata med varandra alls idag.

Obra- Nu när det är bestämt att vi ska flytta till Pocatello så kan jag ju göra slag i saken och skaffa ett Idaho-körkort. Det hade jag ju kunnat innan också men, ja… hur som haver. Jag var helt säker på att jag bara behövde betala för pappersarbetet och förmodligen ta ett nytt foto, men enligt tanten jag pratade med när jag ringde DMV idag så måste jag göra om hela skiten, alltså teori och uppkörning och hela baletten. Det borde inte vara några problem, folk här tar ju körkort som 15-åringar och kör som idioter mest hela högen, men just därför är jag så nervös för tänk om, om jag kuggar….

Bra- Jag bad min schizo-chef om ursäkt idag och nu verkar vi stå på rätt fot med varandra igen. Men jag ska minnas min läxa och försöka bita mig i tungan nästa gång.

1 comment:

  1. Ett tips är att kolla ifall du kan slippa uppkörningen om du skaffar ett svensk internationellt körkort, det slapp man iaf i NJ (för många år sen förvisso..).

    Teorin var rätt lätt och man fick som utlänning ha med sig ordlista, så om det är nåt du har svårt att memorera kan du ju alltid gör en diskret anteckning i den på svenska ;)

    Lycka till! =)

    ReplyDelete