Wednesday, May 19, 2010

Vad hette det där spelet egentligen?

Detta är vad jag drömde natten till idag: Jag var ensam servitris på ett knökfullt Moondollars och sprang mellan borden medan Brittney Spears låt (vet inte vad den heter) som har en refräng som går ”all eyes on me in the center of the ring just like a circus” spelades på hög volym. I verserna var det precis som vanligt förutom att jag var sjukt stressad, men så fort refrängen kom så förvandlades alla gäster till sådana där mekaniska fiskar som gapar efter ett metspö som har en liten magnet på, ni vet som i det där spelet som hade när man var liten. Då var jag tvungen att springa runt med ett bautastort metspö och försöka fånga dem (eller mata dem kanske, drömmen var lite otydlig på den punkten…) och sedan när versen kom igen så slutade alla gapa mot taket och blev vanliga människor igen.
Det var väl inte nån produktiv dröm direkt, det enda den resulterade i var att jag hade Brittan på hjärnan hela förmiddagen.

1 comment:

  1. Haha, det var den sjukaste dömmen jag hört om på länge. Var fiskarna veganer också?

    ReplyDelete