Thursday, May 27, 2010

Nu blir det ett upphåll över långhelgen

Det är ”Drive Nice Day” i Washington idag blev jag just upplyst om av TV:n. Nu bor jag ju inte i Washington, bara väldigt nära gränsen, men undrar verkligen om det kommer märkas nån skillnad i trafiken. Gissar på knappast.
Imorgon ska vi bila till Bellingham, jag, D och hans pappa, och kommer alltså köra i stort sett tvärs genom hela Washington State, men då är ju Drive Nice Day slut så då är det väl bara att gasa på lika aggressivt som vanligt.

Vi ska alltså upp till Bellingham (som ligger nån timme norr om Seattle) för att agera support åt Austin som har sin sista stora utställning innan han tar examen. Måndag är röd dag (Memorial Day) så det blir en långhelg och det ska bli roligt. Skönt att komma iväg och göra nåt kul. Dana är lite putt för att hon inte kan följa med men hon ska till Arizona (eller var det Texas?) och spela riksfinal i en Volleybollturnering för mogna damer över 50.

Det är allmänt regnigt och grått ute och har varit det ett par dar nu. Alla som planerat att campa i helgen, och det är väldigt många, får nog räkna med regnbrallor och sur ved. Jag är rätt glad att vi slipper blöta nätter i tält. Det är det enda jag inte gillar med att campa, att sova i tält. Så länge vi kan sova i Ester kan jag uthärda det mesta vad gäller väder, terräng, pulvermat och insekter, men jag är verkligen inget fan av att sova i tält. Senaste gången jag tyckte det var lite mysigt var när vi campade på Tierra del Fuego och Ljuiba (vår fostervalp) låg och gosade med mig hela natten. Dylans andedräkt luktar visserligen bättre än Ljuibas, men han är inte lika mjuk och fluffig och absolut inte lika ivrigt att följa med mig ut i mörkret om jag behöver kissa.

Jag saknar verkligen ”vår” lilla vovve ibland. Men annars är jag mest sugen på en katt. Dylan vill ha hund, så fort vi ser en hund får han nåt blödigt i blicken och ser ut som en gravid kvinna som gullar med en bebis. Vi får se hur det blir med det där, först och främst måste vi hitta en bostad i Pocatello som tillåter husdjur.

No comments:

Post a Comment