Wednesday, June 2, 2010

Väderleksrapport

Det sägs att svenskar är besatta av väder, att prata om hur det är, har varit och kommer att bli. Det tycker jag är lite överdrivet, jag skulle säga att människor av andra nationaliteter snackar lika mycket om vädret som vi gör. (Förutsatt att de har förändringar i vädret att prata om förstås, i södra Chile sades det inte så mycket om vinden som blåste orkan varenda dag. Eller så gjordes det det, men det hördes inte för vinden…)
I alla fall, nu sitter jag och kollar morgonteve medan det regnar mot alla våra vindsfönster och det är väder på tapeten. Det regnade hela helgen, var faktiskt uppehåll igår, men regnar stadigt nu på morgonen och ska tydligen vräka ner i eftermiddag och kväll. Får vi mer än, jag minns inte hur många inches de sa att det var, så är det ny rekordnotering för tredje dagen på mindre än en vecka. Så här brukar det inte regna i The Pacific North West i Maj/Juni, så mycket har jag förstått. Pacific North Wet.

Annars då. Inte så mycket. Vi hade en mysig helg uppe i Bellingham. Eftersom vädret var pissigt spenderade vi den mesta tiden i stugan som Darryl hyrt och spelade spel, kollade VHS-filmer från sent 80-tal och drack lådvin som blivit över sen Austins show.

Jag missade helt att det var morsdag i Sverige, förstår inte varför de inte kan koordinera det så det är samma över hela världen? Här firades morsdag för två, eller var det tre, veckor sen och då tjuvgrattade jag mamma lite eftersom jag misstänkte att jag skulle missa det senare. Dessutom hade vi ju inget internet i nästan fyra dagar, det var nästan som att åka tillbaka i tiden. Inget IT och videoband som man måste spola tillbaka manuellt. Fattades bara att Bengt Asterlind skulle dyka upp i rutan och ropa Tjipp och välkomna till Hajk!

No comments:

Post a Comment