Wednesday, June 16, 2010

hyfsat produktiv ledig dag (eller grattis Schweiz)

Ikväll är det dags för Pub Quiz igen och den här gången tror jag det kan gå mycket bättre än förra veckan. Eller tja, förra veckan var vi ju inte ens med på riktigt, det var bara jag och D och vi kom precis lagom till att vara med i fjärde och sista deltävlingen (och hade 5 av 12 rätt om jag inte minns fel) men nu blir det dessutom kusin Katy, D’s lillasyster Kayla, hennes kompis Tyler och förhoppningsvis även Darryl och morbror Derrek. Darryl får gärna komma, han är ju trevlig och sitter säkert inne på en kunskap eller två, men Derrek… där vi har vi esset. Karln är en levande encyklopedi, kommer han så har vi, kanske inte segern men garanterat en bra placering, som i en liten ask.

Daisy lever fortfarande rövare så fort hon kommer åt, men emellanåt är hon en riktig gosegris, nu ligger hon och kurrar på soffkanten, alldelens vid mitt öra. Nästa vecka ska jag försöka komma mig iväg till veterinären så hon får lite sig lite vaccin. Ringde en klinik här i närheten för en stund sen och de sa att basvaccinationerna för kattungar gick på 56 dollar. Det är ju inte alls så farligt, det är hon gott värd, men jag ska ändå ringa ett par ställen till för att jämföra. Det är så störande med all form av sjukvård, försäkring och sånt här… vem du än frågar så kommer de säga att de är absolut bäst och billigast och sen kan ändå det skilja flera hundra spänn mellan olika ställen.

Idag har jag även postat paket hem, 42 dollar gick frakten på, så jag hoppas alla blir glada för nu blir det nog inte mer paket före jul. Dessutom har jag varit på DMV (Department for Motorized Vehicles) och hämtat studiematerial, ska försöka klara av teorin nästa vecka. Stört att måsta göra om hela rubbet, men men.

No comments:

Post a Comment