Wednesday, June 30, 2010

jag vill bara sooooova

Håller på att bli galen på grund av sömnbrist. Daisy (kattfan) är helt jävla vid på nätterna, speciellt när vi (som igår) jobbat hela dan bägge två och hon varit ensam och sovit hela dan. Vi har ingen sovrumsdörr och inga sängben så ni kan ju bara gissa hur lätt det är att sova när hon far runt som en vilde och biter i tår, näsor, fingrar och allt annat som kan tänkas röra sig lite.

Men jag har en plan. Jag ska bygga en barrikad. Tror att två tvättkorgar, och eventuellt en sopkorg också, borde hålla henne ute. Och visst förstår jag att hon kommer att leva om när hon försöker vinna kampen om sovrummet, men lever om gör hon ändå, och jag vill bara sova utan att bli attackerad i sömnen.

Nu känner jag mig som en dålig matte. Men jag klandrar ju henne inte. Jag förstår väl också att det är tråkigt att sitta inne på vinden hela dagarna. Men hon är för liten för att få springa ute oövervakad, det är alldelens för många hundar i parken bredvid vårt hus, och alldelens för nära vägen. Men i Pocatello, om bara drygt en månad, där ska hon få bli utekatt.

Och hon kommer att få vara ute en hel del den här helgen också, för Dylans päron ska vakta henne åt oss medan vi far och 4:e Juli-campar uppe vid St Joe’s River med ett gäng kompisar och deras gemensamma familjer. Jag är lite besviken över att missa fyrverkerierna här i Cd’A, för alla säger att de är så himla stortslagna och jag har aldrig sett dem… och nu när jag faktiskt BOR här känns det lite surt att missa… men å andra sidan har jag ju sett fyrverkerier förr och ser fram emot campingen.

No comments:

Post a Comment