Thursday, June 3, 2010

Arbetslivet på en skitpinne

Sitter och letar nytt job, typ. På nätet bara, kollar vad som finns, om det finns nåt. Annat. Min chef är en idiot, det är ju inget nytt. Men nu dom anställt en ny tjej, Cassi’s kompis. Cassi gör schemat. Nästa vecka har hennes polare värsta bra schemat med typ tre lunchpass och två heldagar vilket innebär maximal ekonomisk utdelning utan varken dötid eller stängning och städning. Jag har två kvällar (måndag och torsdag då det i regel är dött) samt lördagsmorgon.

Tack för den.

Nä, jag vet inte. Borde ju helt enkelt prata med Cassi, och det ska jag göra imorgon. Det jobbiga är att det är så djävulskt mycket skitsnack på det där stället att allt hinner gå fem varv runt djungeltrumman och förvrängas till oegentlighet varje gång nån yppar nån form av missnöje.

Känns som att jag pluggat i fem år för att jobba på ett skitställe med dagisfasoner. Vilket jag ju har.
Värt.

No comments:

Post a Comment