Sunday, June 6, 2010

you have a bandana, I have a banana...

Om man kikar in i vår dusch nu ser det ut som att nån kräkts banan där. Fy, äckligt. Ja det ser rättså äckligt ut. Men lugn, lugn det är ingen som kräkts banan i duschen. Nädå, det är bara Åsa som haft en såndär spontan och kreativ idé igen. En såndär idé som känns så smart och bra innan och inte fullt så smart och bra efter.

För en mer utförlig bakgrundsförklaring kan ni läsa min engelska blogg på foreigninidaho.blogspot.com
Men för att dra en kort version så gjorde jag en hårinpackning modell naturell idag. Banan och olivolja, jag hittade faktiskt tipset på nätet så det var inte helt egenhändigt hopkokat. Men jag mosade alltså en väldigt mogen banan med olivolja och smetade in i håret, gnuggade in det ordentligt, på med plastpåse och en varm handduk och sen fick naturen verka sitt under. Billigt och bra och naturligt.

Men när jag två timmar senare (man ska inte stressa naturen) ställde mig i duschen för att skölja ur härligheten så insåg jag att mosad banan (hur naturligt det än må vara) inte är helt enkelt att skölja ur håret. Det är skitsvårt.
Det tog två rejäla schamponeringar, en handful balsam och en massa ganska smärtfullt kammande innan det mesta av bananmoset var utsplashat över duschen istället för kvar i mitt hår. Då var jag så less att jag inte ides rengöra duschen.

No comments:

Post a Comment