Thursday, December 9, 2010

Äntligen jobb

Jag har fått nytt jobb! De ringde idag och jag börjar på riktigt 3:e januari, men ska på ett informationsmöte nästa fredag och göra några träningstimmar före jul också tror jag.

Det är en så kallad AmeriCorps position, vilket betyder att jag får betalt varje månad från AmeriCorps och efter ett år (man kan bara göra AmeriCorp ett år) så får jag 5000 dollar som är öronmärkta till utbildning, dvs man kan betala terminsavgift, köpa böcker eller betala av lån, typ.

Själva jobbet är på the Janet C. Anderson Center som ligger på campus och jobbar med jämställdhetsfrågor, diskriminering och säkerhet. Det ska bli kul, jag är peppad.
Jag har ju alltid hävdat att USA ligger typ 30 år efter Sverige vad gäller jämställdhet, och nu får jag chansen att göra något åt det, förhoppningsvis.

4 comments:

  1. Grattis! Kul att du skall få ett spännande jobb :)

    ReplyDelete
  2. Fast det var från mig det förra inlägget, men Peter hälsar säkert också (det var tydligen han som var inloggad på gmail hans namn hängde med här)

    ReplyDelete
  3. Grattis!! Hoppas det blir skoj och lycka till med att introducera den svenska jämlikheten =)

    ReplyDelete