Sunday, December 12, 2010

Mysbrallsmysterium

Igår var vi på julfest hos ett par kompisar. Det var trevligt, det var det. Men alltså… jag måste bara lufta det här, vem bjuder hem folk på julfest och välkomnar gästerna i mysbrallor?

Hon hade gjort en facebook-event av det och skickade inbjudan för säkert två veckor sen och det var säkert 25-30 pers där och hon hade mysbrallor på sig….
Och förstå mig rätt, jag älskar mysbrallor och tar på mig dem så fort jag ska loda runt hemma eller inte göra nåt speciellt, men det är inte direkt mitt festplagg of choice.

Och det är inte så att jag tycker att hon borde klätt upp sig för min skull egentligen, men det skapar liksom en känsla av ”hoppsan, kom vi för tidigt?” eller nåt, som att hon inte hunnit göra sig i ordning. Jag hörde en tjej fråga henne om hon spillt på sig, och hon svarade bara förvånat ”Nej, vadå spillt, varför skulle jag ha gjort det?”

Nu känner jag mig otroligt ytlig som ägnar min tid åt att skriva om en tjej som väljer att bära mysbrallor på sin egen fest, det måste hon väl få göra om hon vill.
Jaja, nu ska jag iväg och jobba. Kanske ska ta på mig pyjamas?

No comments:

Post a Comment