Friday, December 17, 2010

bokar man bord ska man hålla tiden...och komma

Idag har varit en dag med goda nyheter och dåligt betalt. Imorse hade jag introduktionsmöte med AmeriCorps, min nya arbetsgivare. Det var ganska långdraget och inte speciellt spännande, men jag fick veta att jag genom jobbet får gratis sjukförsäkring, det sparar mig många slantar så det är ju bra.

Sen kom jag hem och kollade mailen och fick veta att ISU nu äntligen bestämt sig för att låta logiken segra och helt enkelt acceptera att det svenska utbildningssystemet inte är precis som det amerikanska och sluta tjata om papper jag aldrig kommer kunna få fram. Så min ansökan är äntligen, äntligen betraktad som komplett. Det tog ju bara typ tre månader….

Efter de goda nyheterna och liten paus på en timme for jag iväg på jobbet och hade en riktig pisskväll. Jag började mitt skift halv 6 och fram till 7 hade jag bara ett bord för resten av min sektion var reserverad för ett sällskap på 20 pers….som skulle komma kl 7. Men det gjorde dom inte…. och när vi gett upp hoppet om att de skulle dyka upp hade det mesta av kvällen gått och det blev inte många slantar för min del.

Men men, det var ju inte direkt någons fel och inget man kan göra nåt åt, men surt i alla fall. Nu är jag ledig i helgen, jobbar måndag och tisdag och sen är det jullov.

No comments:

Post a Comment