Tuesday, December 14, 2010

Step into my office

Idag har jag varit och kollat in mitt nya kontor och fått nycklar. Det är stort; skrivbord, dator, soffa, två fåtöljer, två bokhyllor och ändå golvplats nog att göra en liten kullerbytta. Hjula går nog inte, då sparkar man förmodligen fötterna i bokhyllan och landar på skrivbordet, men trångt är det då ändå inte.

På dörren till mitt kontor sitter en plansch med en tjej som äter revbensspjäll i värsta Fred Flina stil med texten ”You CAN eat meat and still be a real feminist!” Den ska jag nog ta ner.

Men det känns bra, lite pirrigt såklart, men väldigt bra. Precis en vecka har jag kvar att jobba på Ruby’s, sen blir det jullov till den 3:e januari. Jag vet inte hur länge vi blir uppe i norra Idaho ännu, det beror på vad vi ska hitta på på nyårsafton och Dylans planeringsvana trogen så bestäms det nog inte i första taget heller. Men det kvittar mig egentligen, nyår har inte varit nån jättespeciell dag för mig sen det slutade vara match att vara vaken till midnatt.

Just nu är jag väldigt redo för lov, en liten paus från Pocatello känns extremt välbehövligt. Och jul, jul, strålande jul. Jag fick en julskiva i posten idag, tillsammans med en massa annat svenskt som förgyllde både min dag och min julstämning. Tack familjen!

No comments:

Post a Comment