Thursday, December 2, 2010

GRE och Glögg

Idag skrev jag GRE-provet, Graduate Record Examination. Som högskoleprovet fast enkom för magister- och doktorandprogram. Det var inte lätt, det var det inte.

När jag var klar hämtade D upp mig och så satte vi av för att köpa gran, men det blev ingen så det får jag försöka fixa imorgon istället. Han vill ha en pytteliten granynkling, jag vill ha en lagom stor. Han vill inte åka ända till Wal Mart för att köpa gran, men det vill jag. Summa av kardemumman: imorgon far jag och köper den gran jag finner lämplig och sen får han gilla läget. Och granen.

Nu ikväll har Adam varit här och kokat Mulled Wine till oss. Det är typ glögg det! Han blandade äppeljuice, rödvin, kanel och honung med en massa kryddor ur en liten påse och rackarns om det inte smakade riktigt nära vanlig glögg. Gott var det. Jag önskar att vi hade haft pepparkakor till, men jag var ju oförberedd så nu fick det bli chokladkex istället.

Och imorgon är jag ledig från jobbet för jag var korkad nog att begära ledigt fel dag.

No comments:

Post a Comment