Friday, December 3, 2010

Filmtips med smak av curry

Har precis varit och sett Eat,Pray,Love, Julia Roberts nya film. Coolt att Tuva Novotny är med, jag var naturligtvis tvungen att påpeka för alla att hon var svensk, sånt är ju viktigt.
Men iallafall så var filmen helt okej, framför allt fick den min resnerv i rejäl gungning... Jag vill till Bali! Och Italien!
Indien, tja ok.. mest för att D så envist tjatar om det. Ryssland och Indien, killen är helt såld. Jag har sagt att ska jag till Ryssland så blir det 2018 under VM och ska jag till Indien ska det vara på en lite fetare budget än snål backpacker.

Igår såg vi en film som hette Outsourcing, eller nåt liknande, som utspelades i Indien och handlade om telemarketing och amerikanska kontor i utlandet. Den filmen var faktiskt kul, den kan jag rekomendera på riktigt.

Idag har vi smällt upp granen. 21 dagar för tidigt enligt mamma-normen, jag skäms lite. Men bara lite, det är ju iallafall advent. Daisy var så duktig medan vi var borta på filmen, slet bara ner lite glitter och två bollar. Jag trodde hon skulle slita trädet i barr och flisor. Nu ska jag inte ropa hej, i och för sig... hon har ju fortfarande gott om tid på sig att massakera julgran, och hon är sugen, det syns.

1 comment: