Sunday, March 11, 2012

Phoenix ändå

Kom mig iväg till Phoenix ändå, enligt alla planer, trots att jag hade en del emot mig. Flytten, tidsomställningen, snabbpackning som resulterade i mycket att ha på överkroppen och väldigt lite att ha på underkroppen. Dubbelkollade inte ens tid och datum på bokningen. D körde mig till flygplatsen i svinottan iklädd mina mjukbrallor och en skidjacka.
Inget mer.
Jo, okej då, skor.

Och så flög jag hit och lyckades ta mig till rätt hotell trots att alla som jobbade på flygplatsen var emot mig och vägrade förklara så att jag förstod hur jag skulle ta mig till snabbtåget. Kanske var det lite jag också. Det var ju det där med vägbeskrivningar.

Hursomhaver, jag bor i ett bautarum med en balkong stor nog att hyra ut i andrahand. Ingen minibar att frestas nalla snordyra chokladbitar ur men däremot två litersstora vattenflaskor som står på nattygsbordet och ser törstsläckande ut. Jag var precis på väg att knäcka nacken av den ena när jag läste på etiketten…5.95 dollar.
Für ganz normales Wasser!
Nein Danke.

Tur att vattnet i kranen är pissljummet och smakar flor och kakel, jag menar that’s how I like it…

Flytten då? Jorå, för fan. Nämen, det gick bra. Vi flyttade exakt hela dan. Vid tio igår kväll tog jag en dusch medan D schamponerade bort hunddreggel från soffan och inte långt efteråt däckade vi bägge två. Men vi är utflyttade så när som på nån enstaka bok och kökspryl och inflyttade sånär som på att ingenting utom sängen är uppackat.
Men hey, jag ska bo i det hära bautarummet i fyra dagar… kan nog händas att jag kommer hem till en och annan redan uppackad låda.
På så sätt var det inte helt taskig tajming ändå.

No comments:

Post a Comment