Sunday, March 4, 2012

Soligt värre

Solig dag som kändes vårig och varm.
Vi firade med brunch på stan.
Skulle man kunna säga.
Eller så kan man säga att vi inte iddes laga nåt hemma och eftersom bara kyrkan och handfull andra ställen har öppet på söndagar så blidde det Elmer’s Pancake & Steak House. Jag går förbi där nästan dagligen men har aldrig ätit där förr.
Positivt överraskad faktiskt, inte alls illa.
Jag åt Huevos Rancheros som smakade som en mindre autentisk version av maten i Guatemala och skulle ha mått bra av lite salsa och lite mindre rinniga äggulor. Fast gulorna är mitt eget fel, jag vet aldrig vad de olika kodnamnen för ägg egengligen innebär och idag drog jag till med sunny side up bara föratt, det låg liksom bra i mun och kändes kul att säga...
Men gott var det iallafall och det var även Egg Benedict med krabba och hollandäs som D beställde.
Sen gick vi hem i solen och pratade om sommaren som kommer.
Sommaren som kommer med mamma och pappa.
Längtar.
Kanske tar vi med dem till Elmer’s.

No comments:

Post a Comment