Thursday, August 2, 2012

Jag är en sånhära, vahettere... dare devil

Jag tänkte, medan jag såg på tvättmedlet jag hällde i tvättmaskinen, ”fasen vilken klumpig konsistens… måste ha blivit så att stå i värmen. .. Men aja, nu handlar det ju inte om filmjölk under rötmånaden, så det gör väl inget” och hällde på.
Först när jag uppnått önskat mängd insåg jag att det var sköljmedel. Och så genomled jag snabbt en liten minikris medan jag gick igenom mina alternativ. Alltså, jag var ju inte orolig för kläderna, utan funderade snarare på om en sån här miss var i klass med handdiskmedel i diskmaskinen (=väldigt obra och väldigt svårt att komma undan med utan att det märks) eller mer som att använda schampo istället för duschkräm (vilket ju går hur bra som helst).
Dilemmat försvårades av att jag var ensam på tvättomaten sånär som på den lilla kinamannen som äger stället, som gick runt och hängde skjortor medan han sneglade på mig och min tvätt. Är redan lite på min vakt för honom sen D tvättade våra sovsäckar på samma tvättomat. Man får inte tvätta sovsäckar där, det står tydligt på massor med skyltar.
Och jag har ingen lust att bli portad från det närmaste och billigaste tvättstället.
Men jag chansade i alla fall.
Pulade i 8 quarters och skyndade mig därifrån. Men det gick bra. Maskinen brydde sig inte om vad jag stoppat i och tvätten blev blöt och luktar gott.
Kanske inte lika ren som vanligt, kanske lite mjukare… men whatevs.  

No comments:

Post a Comment