Sunday, June 14, 2009

Rapport från huvudstaden

Kom hit i fredagskväll. Lite sliten efter en avskedsmiddag med jobbet på torsdagskvällen och tidigt morgonmöte fredag. En av mina halvtidsanställningar sträcker sig ju till slutet på juni så även om jag packat ut mig från kontoret så är jag inte helt fri från ansvar.

Men nu har jag i alla fall lämnat Umeå bakom mig. Jag och mitt liv, nerpackat i Orangea faran och en stor ryggsäck ska nu bo hos Erika på Kungsholmen till torsdag morgon då jag flyger vidare. Och igår var det möhippa. När jag och Erika kom tillbaka efter en morgonpromenad hoppade Josefine och Anneli fram bakom väggen i trapphuset och skrämde mig halvt från vettet. Jag tyckte inte vi skrek sååå högt, fast det var innan jag fick veta att Erika inte alls skrikit (eftersom hon ju visste att de skulle stå där) och att jag stått för alla decibel själv. Hur som haver, efter att hjärtat landat i bröstkorgen igen drog de iväg med mig på frukost. Jag skulle få chans att duscha, sminka mig och byta om senare lovade de så totalt osminkad och med tiara på huvudet blev jag sedan fotad varannan minut hela dagen… Efter frukost for vi på Ball Breaker, där vi lekte trekamp. Biljard (som jag är totalt värdelös på), golf (som jag otroligt nog är ännu sämre på) och sedan bowling som jag tack och lov fick vinna. Dricka och underbara vänner gjorde dock att förlusten inte kändes allför hård att bära under tiaran.

Sedan bjöd kvällen på middag och utgång på Lemon och jag hade verkligen kanonkul. Lite märkligt kändes det förstås att det bara är Erika som ska komma på bröllopet och som jag får en chans att liksom bjuda tillbaka. Det var ju lite en avskedsfest också och jag kommer verkligen sakna mina tjejer.

Imorse ringde väckarn strax före nio och då skulle vi upp och iväg för att bruncha på Sirap. Och det gick, bättre än väntat. Även jag inte var personligheten själv och något överdrivet socialt brunchsällskap till Lisa och hennes pojkvän och arbetskamrater, så tyckte jag att jag var i rätt bra dagen-efter-möhipp form. Det har regnat exakt hela dagen och regnar fortfarande. Erika och jag har hyrt tre filmer och hittills sett två, (bägge värsta tjejfilmer om bröllop) och smaskat godis och varit riktigt härligt söndagslata. Ringde precis och pratade med min blivande äkta hälft som firat sin sista dag på farmen och nu sitter i bilen på väg tillbaka till norra Idaho för att packa om och sedan dra vidare till Portland där vi ju ses på torsdag.
Två månader sedan han for, tiden har gått ganska fort ändå…. Men det är jäkligt skönt att det är över snart.

No comments:

Post a Comment