Thursday, July 22, 2010

äntligen körkort

Nu har jag äntligen ett Idaho-körkort och slipper vara utlänningen med det konstiga rosa körkortet. Uppkörningen var precis så pinsamt enkel som alla sagt att den skulle vara och idag har jag varit och lämnat in papperen, blivit fotat och fått kortet. Check.

Vi har hittat en lägenhet i Pocatello också, ca 60 kvadrat på bottenplan med en bakgård så Daisy kan få springa ute och nära campus. 400 dollar i månaden plus el och sånt, det är inte alls illa. Vi ska skicka in papperen idag och hoppas, hoppas att vi får den.

Så ja, nu börjar det verkligen dra ihop sig till flytt och det känns bara bra. Den här sommaren har verkligen gått fort förbi (den är ju inte över än visserligen, men) eftersom jag jobbat så mycket. Och på tal om jobbet så känns det bara bra att snart lämna det bakom mig också. Jag kommer sakna vissa av mina jobbarkompisar, definitivt, men vore det inte för att Dylans föräldrar känner ägarna så skulle jag gärna be chefen gå och dra nåt gammalt över sig min sista dag…
Vad jag också kommer sakna är kaffet. Det första jag gör varje morgon när jag kommer till jobbet är en stor latte med nån mumsig smak. Oftast en kombination med choklad, choklad och kokosnöt är gott liksom choklad hasselnöt och choklad toffee. Jag har blivit bortskämd med lyxkaffe och kommer sakna det….mycket.

No comments:

Post a Comment