Tuesday, July 13, 2010

Den som söker skall finna....ett konstigt namn

Det börjar dra ihop sig, flytten kommer närmare och närmare och vi letar lägenheter och jobb till mig. Dylan letar mest.

Vad gäller lägenheter så är han mer kräsen, eller har rättare sagt en mer bestämd uppfattning om hur och var han vill bo, än mig. Han vill ha egen ingång och bo på bottenplan (och det vill ju jag med, för kattens skull) helst egen bakgård och inga grannar heller, vilket jag inte riktigt förstår vikten av, men det är ju lite den amerikanska mentaliteten att kunna bo så eget som möjligt för grannar bara klagar och stör. Vilket jag inte alls tror behöver vara fallet, man kan väl vara Goda Grannar för helvete….men det uttrycket finns ju inte på engelska.

Och vad gäller jobb åt mig så letar jag också, men inte lika ihärdigt som D. Jag har sökt så många jobb via internet redan och inte fått svar från ett enda, inte ens ett nej tack., att jag tappat sugen och hoppet lite. Inte så att jag inte tror att jag kommer kunna hitta nåt jobb i Pocatello, för det tror jag visst, men jag inser ju själv ur mitt cv måste se ut för en amerikan som levt hela sitt liv i Idaho… Ett konstigt namn, kostiga skolor och från ett land på andra siden planeten. Hur ska dom kunna veta att jag ens kan språket? Jag tror jag förbättrar mina chanser till ett jobb med ungefär 500% om jag kan få ansöka i egen hög person istället för via elektronisk väg.

Idag är jag ledig, enda dagen den här veckan förutom söndag, och jag tror vi ska ta och ge oss ut och leta födelsedagspresent åt Austin som fyller år på lördag.

No comments:

Post a Comment