Sunday, July 18, 2010

Austin 25

Tillbaka i lilla lägenheten efter födelsedagsfirande ute i stugan. Austin fyller 25 idag och sann Stiegemeier-anda så gav jag och D honom ett häfte med kuponger som present. Av alla människor jag känner och har stiftat bekantskap med under mina år så finns det inga som gillar/är så besatta av kuponger som Darryl Stiegemeier och hans svärmor, alltså Dylans mormor. De pengasparande små papperslapparna ligger visserligen hela släkten varmt om hjärtat, men Darryl och Dianne är värst. De kan köpa i stort sett vad som helst så länge det är rabatterat och avstå från i stort sett vad som helst om de omöjligt kan få lite extrapris.

Jag är övertygad om att en normalstor familj skulle kunna leva gott, om än lite ensidigt, i minst ett halvår på all mat som finns i Dianes källare. Och Darryl hade vid ett tillfälle inte mindre än 27 påsar chips hemma i köksskåpet för att han inte kunde motstå rabatten.

Hur som haver, på födelsedagskortet skrev vi ”Not even Jesus will save you like a coupon” och så fick Austin en god blandning av hemmasnickrade kuponger. Exempel; en gratis glass vid valfritt tillfälle, en gratis drink på valfri bar, en dollars rabatt på notan för varje svar han får rätt vid nästa Pub Quiz etc. Han verkade nöjd med presenten.

Så idag har vi badat och grillat med släkten och imorgon börjar jobbveckan om igen. Känns inte som att det blev så mycket helg för mig, men nästa lördag är jag iaf ledig.

Just ja, och cykelsituationen har löst sig. Jag är skyldig Derren (som ägde den stulna hojen) en öl som betalning och en av restaurangens ägare har skänkt mig en överbliven cykel som hennes dotter övergav för flera år sen. Tick tack. Den nya cykeln har punka och behöver en ny sadel, men annars verkar det vara en riktigt bra cykel.

No comments:

Post a Comment