Wednesday, July 28, 2010

ingen vinst och inget driv

Gah, icke vinstdrivande organisationer är de mest frustrerande organisationer i hela världen. Jag har provat jobba för tre och D är inne på sin fjärde nu. De vill så väl och brinner för sitt mål och syfte och hej och batik och kikärtor och dreadlocks. Men de saknar i regel organisation, planering och jävlar anamma. Om alla ska sitta i sandlådan, hålla handen och vara bästa kompisar så kommer alla komma överens men ingenting bli gjort. Punkt.

För säkert två månader sen nu kom jag i kontakt med en online-publikation som behövde skribenter. Till att börja med utan ersättning, hette det, vilket såklart att betyder att man jobbar gratis mot att få bli publicerad. Och det tyckte jag var okej, hade ju inte så mycket bättre för mig och det är aldrig fel att få artiklar på resumén. Men vilka nissar, fick direkt flashbacks från tiden med Nomadas i Chile och Radio Free Moscow i Moscow… om du gör det, eller kanske det istället och så gör jag det här, eller vänta det där och så blir inget gjort medan alla jobbar.
Suck.

Men skriver gör jag i alla fall och nu får vi se om det blir nåt av det.

No comments:

Post a Comment