Monday, August 23, 2010

gratis är gott och svalka är skönt

Gårdagen och dagen har bjudit på osannolikt svalt väder, som om vädergudarna läste min blogg och bestämde sig för att vara lite snälla. Det regnade visserligen igår, och det förstörde våra planer på att fara och bada och blötte dessutom ner vår tvätt som vi hängde i hopp om att regnvädret var över. Men det var ändå underbart att sitta inne och kolla film i långbyxor utan att svettas det minsta. Idag har det varit sol, men inte varmare än 25 grader enligt min inbyggda gissningstermometer och svalt i skuggan. Nu ska det visserligen ligga runt 35 resten av vecken men det var skönt så länge det varade.

Nu ikväll har vi strosat runt main street och samlat kuponger, provexemplar av schampo, tandkräm, skosnören och gud vet allt och ätit gratis middag bestående av snittar, en bäbisportion spagetti, en annan bäbisportion tacos, lite godis och popcorn. Det var ett jippo för att välkomna nyinflyttande studenter och även om vi inte vann stora priset bestående av 500 dollar presentkort på matvaror, så kändes det värt ändå.

Dylan har dessutom hunnit med att klippa hockeyfrilla för 10 dollar. Hehe, sååå illa är det inte men nacken är oroväckande lång och skvallrar om en närstående liknelse vid en tjeck från 1984.
Och jag laddar för jobbmarknaden imorgon, fast jag tror inte på riktigt att det kommer ge så mycket. Men man vet aldrig och det är ju inte så att jag har en massa annat för mig.

Och jo, filmen vi såg igår heter The blind side och var den som Sandra Bullock vann en massa priser för. Den var väldigt amerikansk, men faktiskt också väldigt bra, baserad på en sann historia.

No comments:

Post a Comment