Wednesday, August 18, 2010

Mycket sol och mindre bad

Varmt idag igen, men idag har det faktiskt fläktat rätt bra så 35 kändes ganska uthärdligt. Dessutom gjorde vi en liten utflykt till Blackfoot i eftermiddags, jag och D, och badade. Det är lite drygt att närmsta vattenhål, som vi känner till i alla fall, ligger en 20 minuters bilresa bort. Men det var skönt att bada.

Har varit på universitetet en sväng idag igen och nu är min ansökan till jobbet jag verkligen vill ha i ordning och inskickad. Men jag har ingen aning hur goda mina chanser är eller när de kommer börja kalla till intervjuer, så jag måste ju leta annat också. Tyvärr finns det inte så gott om jobb. Eftersom jag räknar med att plugga igen efter jul så känns det inte som värsta mardrömmen eller nedköpet att ta en servitrisjobb eller liknande, men helst hittar jag ju nåt annat. Att jobba för univ. vore perfekt eftersom jag då skulle få plugga gratis...

Imorse var vi till veterinären och lämnade av Daisy som nu är stor nog för att få sitt rabiesvaccin och bli steriliserad. Granntanten har typ fem katter som springer runt här, alla verkar rätt rädda och låter sig inte bli klappade av människor, men Daisy verkar trivas med dem och det är ju bra. Grannen på andra sidan, Nate, har en stor hund som vid tillfälle gärna jagar Daisy tvärs över gården, men hon klättrar i träd som värsta Herr Nilsson så jag är inte orolig. Dessutom har hon redan visat hundrackan att hon kan ge igen genom att riva honom tvärs över nosen. Hon är ingen hare, vår katt.

Och hittills inget ljud från svenskan. Men jag får väl tjå mig lite.

No comments:

Post a Comment