Monday, August 16, 2010

min nya karriär: Stalker!

Ikväll anländer en svenska till Pocatello. Från Umeå Universitet. Hon vet det inte ännu, men vi ska bli bästa kompisar. Att hon förmodligen åker på utbyte för att uppleva nåt annat och umgås med några andra än umebor, det ger jag blanka fasen i. Bästa kompisar, BFFs, vare sig hon vill eller inte.

Haha, nä riktigt så illa, eller riktigt så galen, är jag väl inte. Men jag var förbi på campus idag och kollade med Internationella kontoret eftersom Pocatello ju har ett utbytesavtal med Umeå och jo minsann, en svenska kommer denna termin, och hon anländer alltså ikväll. Jag lämnade mitt namn och nummer och förklarade att jag härstammar från denna nordliga stad och bad dom att be henne kontakta mig. Så nu är mina förhoppningar lite lagom skyhöga på att hon ska vara normal, kul, trevlig, och allmänt intresserad av att umgås med mig. Vi får se.

Annars har dagen gått åt att söka jobb (jodå, lite lagom lockande vibbar) storhandla, leta internetopperatör och hänga upp grejer. Nu snart dags för middag; ugnsbakade godsaker från farmor Melbas trädgård med bönsalsa. Hepp hepp.

No comments:

Post a Comment