Monday, August 16, 2010

nya tider, ny tidszon

Länge sen sist nu, har varit mycket flytt och lite tillgång till internet. Vi körde ner till Pocatello i onsdags, jag i vår PT Cruiser, Dylan i Ester (den gröna folkabussen) och Darryl i pick upen med släpvagn. Vi startade 5 på morgonen och kom fram runt 6 på kvällen, fast då tappade vi också en timme i tidsskillnad. Så nu är jag bara 8 timmar efter Sverige istället för 9 som det var tidigare.
Jag var ju rätt nervös över att köra så långt, men det gick rätt bra. Kaffe, radio och många korta pauser gjorde susen.

Torsdag spenderade vi med att packa upp och göra hem i nya läggan som är ena halvan av ett duplex. 700 kvadratfötter, skulle gissa att det motsvarar cirkus 55 kvadratmeter. Egen ingång (två till och med), nya heltäckningsmattor i vardagsrum och sovrum, nymålat och en dusch med igentäppt avlopp. Bara det sista är en nackdel, men rörmockaren kommer imorgon bitti.
Fredag morgon var Dylan till universitetet och fick veta att han inte behövdes förrän på måndag så vi körde ut till farmor Melba Stiegemeier i Buhl och lekte med kusiner, plockade aprikoser och gjorde sylt, försökte hålla isär Daisy och Melbas tax Buster som var ovänner från första ögonkast, hann med ett bröllop i äkta amerikansk cowboy/redneck-anda och hade en relativt lugn och allmänt trevlig helg.

Men nu är vi tillbaka, har precis hängt upp de sista tavlorna och imorgon, så snart rörmockaren har gjort sitt, ska jag försöka ta tag i min jobbsituation. Japp.

No comments:

Post a Comment