Thursday, July 28, 2011

Det finns inget vatten här

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är den största nackdelen med den här stan, i alla fall från juni till oktober.
Jag vill bada!
Känner ett fysiskt behov av det.

Folk som är uppvuxna i den här delen av landet och vana att köra minst en halvtimme för att svalka sig i en pool, konstgjord sjö eller reservoar förstår inte vad jag menar.
”Jamen det finns ju en utomhuspool på 5th street och en liten pöl i Blackfoot och kör du till American Falls finns det ju vatten där.”
Jotack, jag vet det. Men det är inte plaska runt i en pool med 7-åringar och badbollar jag vill, och även om det vore trevligt har jag inte tid att packa en picknickkorg och göra en hel utflykt av mitt badande i Blackfoot eller AF.

Jag vill kunna knata till en sjö, hoppa i och svalka mig, gå hem och inte behöva spendera mer än en halvtimme på hela proceduren. Ska det vara så himla svårt att förstå det?
Tydligen.

No comments:

Post a Comment