Thursday, July 21, 2011

konsistenskräsen

Har precis ätit gravad abborre. Det var inte gott. Fast smaken spelade liten roll, det var konsistensen det föll på. Jag är ingen allätare, det ska jag inte påstå. Men jag är mycket kräsnare vad gäller konsistens än smak. Jag äter ogärna allt som dallrar, typ gelé, pudding, aladåber och såna läskigheter. Jag tycket inte om gelégodis.

Gravad lax tycker jag om så länge den är i väldigt tunna skivor. Idag åt vi gravrökt lax, det var en höjdare faktiskt. Skagenröran med handskalade räkor var inte heller dum. Ingen alaska polock där inte. Har passat på att äta mycket skaldjur och sånt medan jag varit hemma. Det är så himla mycket godare här. Räkorna i USA är som så svullna och liksom vattniga. Det är inte det att de smakar illa… men dels är de inte lika goda som hemma, och dels är konsistensen fel.

No comments:

Post a Comment