Sunday, July 10, 2011

Luleå

Jennie hittade precis en fyrklöver på gräsmattan. Jag har aldrig hittat en fyrklöver. Jag minns att jag letade mycket ett sommarlov där för längesen. Men utan lycka.

Nu lever vi sommarlovsliv. Bad och studsmatta och jordgubbar som mognar alldelens för långsamt för barns tålamod. Imorgon fyller Sandra år. Det har hon garanterat ingen aning om och kunde förmodligen inte bry sig mindre. Men vi som vet kan ju fira lite iallafall.

Kvartersfesten var rolig förresten. Barnen var uppe sent. Vi var uppe mycket, mycket senare. Efterfesten var hos grannarna mittemot. Att kliva in i deras hur är som att sätta på sig 3D-glasögon och hoppa rakt in i en inredningskatalog. Helt sjukt fint och stylat. Liksom overkligt att människor faktiskt kan bo så. Jag ville fråga vad de gör av alla halvskitiga träningskläder och returpapper och skräppost man inte hunnit slänga ännu. Men allt var så perfekt att de förmodligen står över såna saker. De får nog aldrig skräppost.

Jag tappade en ostkrok på golvet och kände som att jag ställt till värsta oredan. Deras hus är en vuxenoas på det här kvarteret. Som en liten exklusiv cocktailbar mitt i Leos Lekland.

No comments:

Post a Comment