Monday, July 4, 2011

Holmsund

Jaha, så var man hemma. Jag är i och för sig väldigt lösaktigt när det gäller begreppet hemma, det kan vara lite varsomhelst i vardagligt tal. Men nu är jag hemma där man äter glöhöppor och korntunnbröd och studentskylten sitter på väggen ovanför sängen.

Det känns bra.
Jag hade nog redan varit på väg till sjön för att bada om det inte varit typ 17 grader varmt och mulet. Men det är lugnt, det hinns det också. Får väl ta en promenad till Statiol istället.

Mamma och pappa ser ut som vanligt. Lite gråare, lite gladare. När man inte kommer hem så ofta blir dom lätt så glada av att se en. Det jobbar en glad ung man på ICA Mariehem som ser ut som min lillebror. Honom blev jag glad av att se. Nu ska jag starta en tvätt och sen ska jag ringa storasyster och försöka styra upp den här semestern.

No comments:

Post a Comment