Friday, July 1, 2011

Memory Lane

Utan snus i 14 dar försmäktar jag på denna ö. Fast det är inte snus utan mobil. Och det är inte 14 dar utan 6. Och jag försmäktar väl egentligen inte heller... Men det är iallafall en ö.

Igår var pendeln försenad och jag skulle sms:a Anneli och berätta det. Men jag han bara stoppa ner i handen i väskan innan jag kom ihåg att det inte fanns nån telefunk i den. Så jag åkte pendel i stenåldern medan Anneli surfade SL i mobilen (framtiden) och såg att jag var försenad. Sen möttes vi nånstans för 5 år sen.

Det var ju jag, Anneli och Josse som flyttade hit till Stockholm för hundra år sen. Jädrarns vad stora vi tyckte vi var då. Men vi var så små, så små. Det är nästan så att jag vill ta en liten nostalgitripp till Årsta. Men det får bli nån annan gång.

No comments:

Post a Comment