Sunday, July 24, 2011

slut på det roliga

Så var det slut på semestern och dags att fara tillbaka. En mellanlandning i Stockholm som vanligt, måste komma ihåg att boka taxi till Arlanda. Det är nånting jag alltid unnar mig; taxi till Arlanda när jag far. Inte när jag kommer hem, eller från Arlanda in till city. Då kånkar jag väskor och otympliga skidpaket och fnyser åt priserna på Arlanda Express, åker flygbussen som tar längre tid än flyget från Umeå och stannar i Järva Krog fastän ingen nånsin verkar gå av där. Men när jag ska till att lämna Stockholm och Sverige, då tar jag taxi minsann.
Tisdag morgon, taxi alltså. Sen långflyg, 8 timmars väntan i Chicago som kommer bli drygt nånting, sen Salt Lake. Bobby har lovat att komma och hämta mig på flygplatsen. Det är väldigt snällt av honom för annars hade jag varit tvungen att ta in på hotell eller nåt eftersom sista bussen till Pocatello går en kvart innan jag landar.

Har lovat att titta in på kontoret på onsdag. Men inga tider spikade. Ska få sova ut. Är det sagt. Berätta om semestern, har köpt en mugg med älgar på till chefen och en magnet med en viking på till Sammy.

No comments:

Post a Comment