Wednesday, July 27, 2011

Resa: Kungsholmen - Hayes Avenue

Taxichauffören: Extremt nöjd med sommartrafiken ”Titta va! Inga bilar! Alltså, inga bilar va. Jag älskar Juli, det går så satans fort på vägarna. Jag bara älskar Juli!”
Flyg till Chicago: Försenat och fullbokat.

Plats: Längst bak bredvid toan.

Bredvid: Ett syskonpar som reser ensamma. Tjejen är typ 13 och lugn. Killen sitter bredvid mig, han är yngre och spelar videospel exakt hela resan. Viftar konstant med armbågarna.

Mat: Fisk. Jag kan inte öppna min påse med naturgodis för det råder strikt jordnötsförbud på den här flygningen.

Film: Nyckeln till frihet. Jag grinar lite och torkar tårarna med den röda SAS-filten.

Chicago: 9 timmar på O’Hare. Drygt. Skickar lite sms, läser och glor på folk. Sover lite på en bänk med ett armstöd bekvämt inklämt mellan revbenen.

Flyg till Salt Lake: Försenat. Hamnar bredvid den enda passageraren som envisas med att ha lampan tänd exakt hela resan. Försöker sova, men fryser, är obekväm och har en strålkastare i ansiktet.

Kommer fram: Till slut gör både jag och mitt bagage. Bobby och Jake har väntat på flygplatsen en timme och bär mina megatunga väskor till bilen. Jag tror att jag säger tack men är så trött att jag nog mest mumlar.

Bilresa till Pocatello: 2,5 timmar högsång med radiokanalsbyte var tionde sekund. Bobby sjunger alltid med och byter kanal när han inte kan texten i låten längre. Jake kör och blir arg när han fatiskt kan texten och Bobby byter hela tiden.

Anländer i Pocatello: 03:20 Daisy blir glad att se mig. Jag öppnar lite post men är så trött att jag knappt kan läsa den. Går och lägger mig och tänker att jag ska sova 12 timmar, minst.

Vaknar: Första gången 06:35. Blir arg, somnar om och vaknar igen 8:30. Försöker sova mera men det går inte.

Kommer till kontoret: Efter lunch, chefen har ställt en bukett blommor och ett välkommen tillbaka-kort på mitt skrivbord.

Väder: 32 grader. Ska bli betydligt varmare senare i veckan tydligen.

Svettas: Ja.

No comments:

Post a Comment