Sunday, July 31, 2011

Med tanke på vännerna

Man ska vara glad att man har hälsan. Säger man ju ibland. Men är det sällan. Man ska ta vara på sina vänner och hålla kontakten. Säger man ju också ibland. Just nu har jag dåligt samvete så det värker och är plötsligt väldigt glad att jag har hälsan. Jag sitter i soffan med både dator och katt i knät, det är lite fullt och svårt att skriva med ett sovande katthuvud på armen, men när hon är så här gosig och klänging kan jag inte knuffa ner henne.
Hur som helst, hälsan ja. Och vännerna.

Hörde precis av en vän jag inte hört av på länge. Eller hört av mig till på länge. Jag tänkte på henne när jag var hemma. Men brist på tid kombinerat med en idiotisk känsla av att ”det var ju så länge sen och hon är säkert jätteupptagen och kanske inte ens hemma och jag vill inte störa” gjorde att jag aldrig hörde av mig. Det ångrar jag nu, så det värker, som sagt. Hon mår inte bra och även om ett besök från mig naturligtvis inte hade ändrat på den saken, så borde jag ju ha hört av mig. Tagit mig tid. Borde hållit kontakten, för jag tycker väldigt mycket om henne och att hon har det så jobbigt nu gör ont att höra.

Var ute med Bobby, Jake och deras vänner igår. Det var inte jättekul, hade nog inte ens följt med om det inte var för att jag var så uttråkad att alternativet var att gå och sätta mig på First National Bar och prata skit med folk jag inte känner som ett annat miffo.
Men det hade kanske varit bättre ändå.
I fredags berättade jag för Bobby att Adam kommit tillbaka till stan, bara sådär i förbifarten, varpå Bobby säger ”Alltså, jag bryr mig faktiskt inte… jag bryr mig inte om de där människorna” och jag har inte kunnat släppa det. Vet inte riktigt varför. Förmodligen förstorar jag det här nu, men jag tyckte det var så hjärtlöst sagt… och det hängde över mig igår kväll också, om han nu inte bryr sig om mina vänner, varför ska jag bry mig om hans då?

Människor alltså. De inte är inte lätta att umgås med. Annat är det med den här varma, lurviga, sovande katten som vägrar flytta på sig. Jag tycker jättemycket om Bobby och han är en av mina bästa vänner. Men ibland.. ja ibland förstår jag mig inte på honom. Och just nu önskar jag att jag kunde ta bussen in till Umeå och besöka en annan vän.

No comments:

Post a Comment