Monday, January 16, 2012

Liten lista

Slår till med liten lista sådär helt appropå ingenting

Vad gjorde du för 10 år sen?
Då bodde jag på Long Island och jobbade som au-pair till en helt otroligt dysfunktionell familj. Hade dagligen mentala brottningsmatcher med en 3-åring (som jag allt som oftast förlorade) och försökte efter bästa förmåga ta hand om en 4-månaders bebis, utan instruktionsmanual.

Vad gjorde du för 1 år sen?
Hade precis börjat mitt nya jobb på Idaho State University och dessutom börjat plugga igen. Hjärnan gick på högvarv efter en tids slummer.

5 snacks du gillar?
- tortillachips
- popcorn
- biscotti
- skumgodis
- pistagenötter


5 saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
- Få världens ångest
- Ge en massa pengar till min familj
- Resa
- Betala tillbaka mitt studielån
- Försöka styra upp min ekonomi

5 dåliga vanor?
- säga ”inget” istället för sanningen när folk frågar vad som är fel
- prata för fort när jag är nervös
- säga ”jag ringer” när jag vet att jag inte kommer göra det
- lämna mina skor utströsslade över hela huset
- bygga sopberg istället för att ta ut skiten

5 saker du gillar att göra?
- läsa kändisskvaller
- kolla mindre intellektuella TV-serier
- sova utan väckarklocka
- åka skidor
- umgås med vänner

5 saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?
- one-piece eller romper, same shit, fult som stryk
- tajt beige polokrage, Hej Dianne Keaton!
- skor med spjutspetsvass tå
- stuprörsjeans med hög midja
- hund som ryms i en handväska


5 favoritleksaker?
- dator
- mobilen
- skidorna
- tv:n
- kaffebryggaren

Personer du vill se göra denna utmaningen?
Steken kanske?

No comments:

Post a Comment