Monday, January 9, 2012

Tycker jag, alltså

Terminen startade med ett brak och nu är campus sådär knökfullt med studenter igen. Det är lite störigt nästan. Okej att det var drygt förra veckan att ingenting var öppet, ingenstans att köpa lunch eller kaffe. Men nu är det köer och spring och fläng överallt.
Jag känner mig som en mullvad som tvingats ut i solsken.

Så har jag även spenderat en ganska stor portion av dagen med Kontors Barbie (kvinnan som inte är min chef men tyvärr ändå ansvarig för en stor del av mitt kontrakt). Oh plåga vad jag lider av att lyssna på hennes svammel. Jag har försökt vara snäll mot henne. Alltså professionellt artig och låtsasintresserad av hennes ryggbesvär och alla mediciner hon äter och medlidsam vad gäller hennes inkompetens, hon är ju trots allt ny på jobbet.
Men det håller inte.
Jag är ingen bra skådespelare.
Tänkt mullvad som spelar alligator.
Typ så.

2 comments:

  1. Du låter mer som en alligator som försöker spela mullvad. Snart kommer det smälla och inte av typen mullvad som kör nosen i en sten under jord utan mer alligatorlikt. Gissar jag då :)

    ReplyDelete
  2. hehe....du har nog en poang dar

    ReplyDelete