Thursday, January 19, 2012

Sen sist:

Jag har sedan månadsskiftet funderat på om Colby faktiskt betalat hyran för den här månaden. Är långt ifrån säker på att så är fallet, men väl inte direkt känt att det är mitt bord heller.

Igår stängdes i alla fall vårt internet i källaren av, för att han inte betalt räkningen. Mig gör det inte så jättemycket, vi har fortfarande internet på övervåningen och jag hängde rätt lite i källaren ändå.
Men stackars Colby, som jag skulle tippa gejmat i snitt 19 timmar om dan (nej, okej… han sover faktiskt också, men 10 timmar, lätt. förmodligen mer..) sen han fick sparken från K-mart i november, är helt vilse utan sin uppkoppling. Nu har han ju såklart en iPhone, annars tror jag faktiskt inte han skulle överleva, men igår var han uppe i köket i säkert tre timmar i sträck.
Det har nog inte hänt sen vi flyttade in. Kändes lite overkligt. Märktes att han var ovan att umgås med riktiga människor sådär. Långt ifrån bekväm.

Nu har han ju sålt sin själ till Allstate och ska ägna den närmaste framtiden åt att sälja försäkring via telefon, han började jobbträningen i måndags, så det här med att inte betala räkningar borde vara ett övergående fenomen. Annars kan jag tänka mig att en del andra saker i hans tillvaro kommer att visa sig övergående…
Skulle dock gissa att internet har högre prio än hyran, det lär vara det första som lönen spenderas på.

No comments:

Post a Comment