Friday, January 13, 2012

Säg att ni vet..

Ni vet det där avsnittet av Sex and the City när Carrie provar brudklänningar och typ får en allergisk reaktion mot bröllop och inte kan andas och Miranda sliter av henne klänningen för det är typ en miljon små knappar på den och sen sitter Carrie där i ett hav av söndersliten klänning och flämtar och är alldelens rödflammig på halsen och bröstet och magen?

NÅN måste veta vilket avsnitt jag menar… jag har ställt den här frågan till alla på jobbet hela dan (endast kvinnor och homosexuella män) och ingen har varit med på noterna. Men i alla fall, så är det precis så jag ser ut nu. Minus Miranda och klänningarna då. Men jag har sedan två dagar tillbaka klåda över exakt hela kroppen. Inte exakt hela tiden som tur är, men det kliar, mer eller mindre konstant, på armarna, benen, magen, ryggen, i nacken, hårbotten, händerna, fötterna (både under och ovanpå) och ansiktet. Jag har inte utslag direkt, inga knottror eller bett, utan är bara rödflammig och såinihelvete kliig.

Var till studenthälsan och fick antihistamintabletter och råd att besöka akuten ifall halsen svällde igen och jag fick problem att andas. Tack för tipset, liksom. Är det bröllop jag är allergisk mot är det ju i vilket fall försent.

Men, poängen är, visst vet ni vilket avsnitt jag menar?

1 comment: