Tuesday, January 31, 2012

Värt

Skidhelg nummer 2 coming up. Vi far till Grand Targhee på torsdagkväll och stannar till söndag. Förmodligen blir det bara åkning fredag och lördag eftersom söndag är Super Bowl Sunday och vi (dom andra, jag bryr mig inte) vill hinna tillbaka till Pocatello före matchstart.
Vi är bjudna hem till D's professor Newman på fotbollskalas. Det var vi ju förra året också, och det var trevligt, men väldigt väldigt långrandigt, amerikansk fotboll är ju som det, så i år ska jag komma förberedd med lite skolarbete att pyssla med medan de andra fokuserar på matchen.

Men först åkning alltså, det ska bli skoj det här. Jag har inte ens packat upp det mesta ur väskan, det är bara att byta ut lite jox och dra iväg igen. Vi var till Targhee förra året också, men då betalade vi 80 dollar för ett dagskort och åkte bara en dag. I år har de ett specialerbjudande som innebär att man åker en heldag gratis för varje natt man betalar logi i hotellet, och man får bo upp till 4 pers per rum.
Sjukt värt?
Japp.
Enda villkoret är att man måste ha ett säsongskort. MEN, det kan vara ett säsongskort till precis vilken anläggning som helst, bara det är giltigt i år. Det måste jag säga är ett hemskt snällt system, att belöna folk som faktiskt lägger pengar på ett säsongspass, även utanför just det berget.
Nu förra helgen i Bozeman åkte jag och D för 49 dollar istället för 75 som det skulle ha kostat om vi inte haft våra säsongskort till Pebble Creek.

Som om man skulle få rabatt i Hemavan för att man hade säsongskort i Vännäs... Skulle inte tro det va?

No comments:

Post a Comment