Sunday, June 3, 2012

Lek och Plask

Hört i kön till vattenrutschkanan igår. Två tjejer bakom mig i kön, kanske tretton, kanske femton, men runt däromkring.


tjej 1: åh vad skönt när solen kom fram, har du solskyddsfaktor på dig?
tjej 2: nä, solskyddsfaktor funkar inte på mitt skinn. Jag bränner mig ändå.
tjej 1: nä det klart, det funkar inte på mig heller… men jag tycker om lukten.
tjej 2: åh, jaaa! Det luktar ju rågott, speciellt den där nya sorten med kokosnöt!

Jag hade solskyddsfaktor på mig hela dan igår. Det funkar på mitt skin... Slarvade däremot idag eftersom SPF:en låg i bilen (jag låg inte i bilen) och har lite lätt röda axlar för tillfället.

Igår var vi på Pocatellos svar på UmeLagun och lekte och hoppade och åkte vattenrutschkana. Jag åkte en såndär brant sort som jag egentligen inte törs, en gång, bara för att inte vara helfegis. Men resten av tiden hoppade jag från 1 och 3 meter och åkte den mellansnabba ruschkanan medan D och Austin hoppade från 10:an och höll på.
Men det är faktiskt en av fördelarna med att bli äldre, måste jag säga, att man inte behöver hålla på och hoppa från höjder man inte vill och åka karuseller och vattenrutschkanor man egentligen inte törs, bara för att inte vara en fegis. Bara för att folk inte ska mobba en på bussen tillbaka till skolan.
Nuba, hej jag är 30, jag hoppar från vilken trampolin jag vill, så håll käften!

No comments:

Post a Comment