Friday, June 22, 2012

Midsommar, Methsommar

Jag vaknade 4:12 imorse av att det hördes konstiga ljud utanför folkabussen. Vi bestämde igår att eftersom det var soligt och jag var ledig och vi ville bada och vi ville bort från stan ett tag, att vi skulle köra ut mot American Falls och campa. Sagt och gjort, även om vi var nära att ge upp efter att ha kört runt i 4 timmar utan att hitta en enda vettig campingplats vid vatten som inte såg direkt olämpligt att bada i.
Men vi landade till slut vid Pipe Line Campgrounds och badade medan diverse fiskare tittade suspekt på oss, och grillade och läste böcker och gick och la oss. Och vaknade som sagt, av nåt som inte lät som vind och inte lät som djur. Och när jag kikade ut genom fönstret såg jag att husvagnen, 30 meter bort, som stått övergiven och tom sen vi kom och fortfarande var nedsläckt och övergiven vid midnatt, nu hade lyset tänt. Suspekt, minst sagt.

D: det är förmodligen ett Meth-lab.
jag: tyst, jag blir rädd.
D: asså ibland skulle jag fan vilja ha ett vapen när man campar så här, det finns så jäkla många galningar.
jag: tyst, jag blir rädd.
D: okej.. men på riktigt, det här är fan skumt.
jag: men TYST!

Och han lydde. Tystnade och somnade om. Jag sov inte speciellt mycket. Och imorse körde vi hem.
Idag är det midsommar, minsann. Jag ska fira imorgon, men Michaela och hennes familj.
Några få svenskar, några mormoner som varit missionärer i Sverige, och diverse löst folk som vill få lite kultur. Typ. Är vad som utlovats.
Nu ska jag baka blåbärspaj.

No comments:

Post a Comment