Wednesday, June 13, 2012

Som vanligt

Idag tittade Derrick förbi på kontoret. Det gör han ganska ofta och hans besök innehåller alltid följande ingredienser:


En påse snabbmat som han äter på min soffa. Ofast Donken men ibland Subway (om han känner sig tjock och oattraktiv).

Lite småprat om vad vi gör (och inte gör) på jobbet för tillfället. Idag handlade det om min virusattack och killen från helpdesk som kom igår och satt i tre timmar och försökte lista ut vad i helvete jag gjort egentligen. Det tyckte Derrick var roligt och skrattade.

Men sen kom det som alltid kommer, Det Eviga Ältandet om Matt.
Bakgrunden i korthet:
Matt och Derrick dejtade. Sen gjorde Matt slut med Derrick. Sen blev de ihop igen. De skulle flytta ihop. Matt skulle flytta från Portland till Pocatello. Sen gjorde Matt slut med Derrick igen.
Det var kanske tre månader sen.
De hörs fortfarande via sms typ varje dag. Båda två dejtar nya killar, ingen speciell utan bara lite olika personer de hittar på nätet och sen berättar de för varan att de minsann har varit på dejt och så blir de avundsjuka och bråkar.
Matt ställer ultimatum. Matt kan inte hantera sina känslor. Matt vägrar gå i terapi. Matt hit och Matt dit och jag blir alldelens matt av att lyssna på evighetssåpan.
Men idag ville jag att Derrick skulle hjälpa mig med datorn så jag lyssnade tålmodigt. Sen klickade Derrick lite på min dator och jag tackade genom att köra över hans fot med kontorsstolen.
Han hade flipflops och skrek lite.

No comments:

Post a Comment