Tuesday, June 5, 2012

Nu & Då

Då: Festivalen hette Hultsfred och jag var i tonåren och Ujje Brandelius var kung. Det var örtsalt och pissflagga och bajjamajjor. Bajsmannen. Oasis. En katthora. Vi sov i tält.


Nu: Festivalen heter Desert Rocks och jag har tagit mig genom 20-åren. Jag ska vara volontär och sova i folkabuss med täcke och kudde. Jag gissar att väldigt lite kommer vara som då.

Det var en stor festival som i mesta och bästa fall handlade om musik.
Det här är en liten festival som handlar om grönt leverne och miljövänliga lösningar och det kommer vara workshops och poetry slams och talare. Och så såklart musik.

Efter ett decennium utan festival känns det ju lite märkligt. Men jag ser fram emot det där, tror att det ska bli skoj.
Bajjamajjorna lär ju vara likadana i alla fall.

1 comment:

  1. Kanske kan du strö lite örtsalt mellan lakanen och utnämna någon till katthora? Det är ju dumt att gå allt för långt från det som känns vant.

    Ska du inte läsa någon dikt på poetry slamet? Om du inte har några bra dikter kan du ju ha en genomskinlig vit topp utan BH under :)

    ReplyDelete