Sunday, October 14, 2012

Byråbråk

För drygt en månad sen lät jag några av mina tröjor flytta in i en byrålåda som egentligen är Ds. För den var typ tom och jag hade inte plats nån annanstans.
Idag upptäckte han det.
”Men vafan är det här?!? Det här är ju MIN låda, så kan du ju inte ba göra!”
Helt upprörd.
Och jaba
”Hade du tänkt plocka upp alla dina kläder från golvet precis ju nu och vika dom och stoppa in dom i just den lådan?”
och
”Eller var du precis på väg att fara och tvätta all den här smutstvätten som jag inte fattar varför den måste stå i hallen… som att den liksom är ett steg närmare att bli ren bara för att den lämnat badrummet?”


För isåfall ska jag genast flytta på mina tröjor.

Men han ville ju såklart varken städa eller tvätta, bara klaga.
Och det får han ju naturligtvis göra.
Men mina tröjor bor kvar.

No comments:

Post a Comment