Monday, October 15, 2012

Jobb

En av mina blogghusgudar skrev det här om effektiva människor som får saker och ting gjort.
Jämfört med såna som typ inte får arslet ur vagnen.
Och jag tänkte, men Jaa… jag vet!
Jag har ju som bekant chefigt ansvar för tre stycken medarbetare för tillfället.
Två är suveräna. Dom tänker själva, påminner mig om sånt som jag nämnt men glömt, fattar vad som är viktigt precis nu och vad om kan vänta till senare utan att jag behöver förklara och gör ett bra jobb utan att jag behöver hålla dom i handen.
Älskar dessa två.
Utan dom skulle det inte funka.
Den tredje… är inte lika självgående. Tyvärr.  Och det som saknas är liksom sånt som jag inte tror går lära, det liksom finns eller finns inte. Det kan nog kanske gro, i och för sig, med näring och gödsling och varsam hand.
Men jag har varken varsamma händer eller tid att gödsla.
Suck.  

No comments:

Post a Comment