Thursday, September 8, 2011

avslutar med ett brus

Tar mig ett glas Echinacea såhär på kvällskvisten. Det är världens bästa medicin, tog med mig tre rör hemifrån i somras, får se hur långt det räcker. Nu dricker jag det ju inte som saft eller bara för att höra bubblorna brusa, jag har faktiskt lite ont-känningar i halsen.

Idag har varit en helvetiskt lång dag. Den borde ha tagit slut redan innan den började. När jag äntligen lämnade kontoret och trodde arbetsdagen var slut (så att jag kunde ta tag i skolarbetet) så hann jag inte mer än ta mig till biblioteket innan chefen ringde och upptäckt en paragraf som var lika nödvändig som oskriven. Kul. Och dead line för den här ansökan var klockan tio kväll. Så det var bara att skriva lite till. Och sen när det äntligen var klart kunde jag sätta mig med en hoper litteratur-artiklar så tråkiga att vita väggar blir spännande.

Men jag hoppas ju att ansökan går igenom och vi får åka till Arizona i mars och presentera på den här (tydligen väldigt braiga och proffsiga) konferensen. Rebecca och Joanna vill åka för att samla cred och intellektuella poäng och skaka hand med viktiga nissar. Jag vill mest åka för att jag aldrig varit i Phoenix förut och för att jag tycker det är kul att bo på hotell. Fast det säger jag ju inte högt förstås.

No comments:

Post a Comment